این هم قسمت آخر تنظیمات رستریکشن که به دلیل مشغله با تاخیر ارائه دادم! با ما در ادامه این مطلب طولانى همراه باشید.




توجه: قسمت سوم در پایان متن دو قسمت اول و دوم وجود دارد.

قسمت اول:

اولین قدم، رفتن به این تنظیمات است :

Setting>>general>>accessebility>>restrictions

اگر هم خواستید میتوانید عبارت زیر را در بخش جستجوى تنظیمات تایپ کنید

Restrictions


حال بر روى تب این بخش کلیک کنید. گزینه enable restrictons را انتخاب کنید.از شما رمز میخواهد.


توجه داشته باشید این رمز در اپل ایدى شما ذخیره نمیشود و در دستگاه هاى دیکر شما اعمال نمیشود و میتوانید در دستگاه هاى مختلف با یک اپل ایدى،رمز هاى مختلف را براى این تنظیمات در نظر بگیرید.همچنین این رمز متمایز از رمز صفحه ى قفل دستگاه شماست. علاوه بر این،این رمز توسط حسگر اثر انگشت نیز باز نمیشود. رمزى را انتخاب کنید که یادتان نرود. اگر یادتان برود،باید قید بازگرداندن آن تنظیمات ها را بزنید. زیرا حتى اگر بخواهید گوشى خود را ریست کنید،باید رمز این تنظیمات را وارد کنید.به طور مثال اگر شما اجازه حذف کردن بازى یا برنامه ها را قفل کنید،و خداى ناکرده رمز را فراموش کنید، مادامى که رمز را به یاد آورید نخواهید توانست این تنظیمات را عوض کنید. حتى کارمند هاى اپل هم نمیتوانند رمز این قسمت را دور بزنند.



قسمت دوم:

اولین بخشى که با آن روبرو میشود لیستى از امکانات دستگاه است و علامت خاموش و روشن جلوى آن دیده میشود.

سافارى: با خاموش کردن سافارى از این بخش دیگر کسى نمیتواند تا زمان روشن شدن این ویژگى، از سافارى استفاده کند.

دوربین:بله،این قابلیت هم میتوانید غیر فعال کنید

سیرى و دیکته کلمات: اگر سیرى را خاموش و دوباره روشن کنید،باید از طریق تنظیمات سیرى را دوباره روشن کنید. مسیر آن در بخش جنرال ستینگ است.

فیس تایم: غالباً وقتى این قابلیت را خاموش کنید و دوباره روشن کنید نیازمند ساین این دارید

ایر دراپ:مادامى که قابلیت خاموش است، هیچگاه نمیتوانید از هیچ برنامه اى در ایر دراپ استفاده کنید.

کار پلى:این ویژگى که براى شما کاربردى ندارد مگر اینکه خودروى مدل بالا و تولید شده از سال 2015 به بعد را داشته باشید و از تعدادى شرکت باشد که این قابلیت را پشتیبانى میکند.پیشنهاد میدهیم خاموشش کنید. البته مدتى است که میتوان حالت بیسیم را نیز استفاده کرد.

آیتونز استور(بخش موزیک): توضیح خاصى ندارد.

کانکت:بخش کانکت که از  iOS 8.4 به بعد وارد شده است. اگر این برنامه کاربردى نیست و تنها فضاى موزیک را شلوغ کرده، نابودش کنید.

آیبوکز: برنامه هایى مثل پادکست و آیبوکز و آیتونز یو چندى است که به طور پیشفرض در اى او اس هاى جدید وجود دارند. اگر اضافى است،خاموشش کنید تا دیگر آنرا در منو نبینید.

پادکست: همچون آیبوکز

اخبار: خیلى ها برایشان مهم نیست. پس آنرا خاموش میکنند. البته باید این روند تا زمانى ادامه دهید که اپل اجازه حذف این برنامه ها را دهد.

نصب کردن برنامه ها، پاک کردنشان و خرید هاى درون برنامه اى: کودکى درون خانواده دارید که ممکن است اپ هاى شما را دوباره دانلود کند( این روز ها ترافیک اینترنت بسیار گران است)؟ یا حتى حساب اپل ایدى را خالى کند؟ شاید هم برنامه را پاک کند؟ 

البته از اى او اس هشت به بعد ویژگى داریم به نام family sharing که اپل ایدى هاى اعضاى خانواده را به هم وصل میکند و قابلیت هاى دیگر نیز دارد که در مطلبى مجزا،این موارد را ارائه میدهیم. به وسیله فمیلى شیرینگ، اگر کودکتان بخواهد بازى اى را بخرد، از شما سوال میکند. و امکان خریده شدن بازى به جواب شما بستگى دارد.




قسمت سوم: 

بخش اول:این بخش allow content دارد! بخشى مفید و پر محتوا.در اینجا میتوانید تعیین کنید که نظرات درباره فیلم هاو برنامه ها از ساکنین چه کشور هایى نمایش داده شوند. در عکس زیر مشهود است. همچنین میتوانید تعیین کنید که در نتایج جستجوى آیتونز و کتاب ها موارد مخصوص چه سنینى را نشان دهد( از چهار تا هفده سال) یا اصلا حتى نتیجه اى را نشان ندهد. اگر کودک کم سن و سالى دارید و قصد دارید که نتایج سافارى، طرز صحبت کردن سیرى، و نتایج آیتونز مشکل اخلاقى نداشته باشد، است گزینه را نسبت به تمایل خودتان تغییر دهید. توضیحات بیشتر تنها مطلب را طولانى و خسته کننده میکند.



بخش دوم:

حالا به سرى چهارم لیست ها میرسیم! در اینجا همانطور که در عکس زیر میبینید میتوانید این تنظیمات را از لیست تنظیمات عادى ببندید و یا حتى دسترسى برنامه ها را کنترل کنید! به طور مثال من میخواهم براى سه برنامه، قابلیت روشن و براى سایرین بسته باشد. حال کسى که رمز گوشى شما را دارد به راحتى میتواند این تتنظیمات را عوض کنید! اما اگر در بخش نربوط به قابلیت گزینه allow changes را به don't allow تغییر دهید، دیگر کسى نمیتواند از طریق تنظیماتِ privacy ، این موارد را تغییر دهد! لیست قابلیت ها و دسترسى ها در عکس زیر مشهود است که براى نسخه با کیفیت بالاتر روى آن کلیک کنید. این بخش نامش privacy است و همنام تنظیمات عادى اش است.


قسمت سوم(آخر):این بخش دو لیست را در بر میگیرد. در بخش اول یک سرى دیگر از اجازه تغییر دادن تنظیمات عادى براى به روز شدن برنامه ها در پشت صحنه، حذف یا ایجاد حساب کاربرى جدید( آیکلاد و ایمیل) و محدودیت صدا وجود دارد! محدودیت صدا هم بیشترین حجم صداى خروجى از اسپیکر را کنترل میکند.

لیست آخر هم قابلیت برقرارى دوستى با سایرین در گیم سنتر و بازى هاى انلاین است که پینهاد میکنیم روشن بگذاریدش.