سایت هاى بى شمارى در دنیاى مجازى وجود دارند و تعداد بیشمارى در این لحظه در حال اضافه شدن هستند و تعداد بیشمارترى هم در فردا و پس فردا و... به این فضا اضافه خواهند شد. اما یک نکته را یادتان نرود، این نکته مهم، غیر قابل اعتماد بودن اینترنت است. اما چند و چون این قضیه و مثال ها و نکات امنیتى را در ادامه مطلب خواهید یافت.


اولین مورد، این است که هر کس میتواند در اینترنت هرچیزى بنویسد که اکثر مواقع توسط سازمان ها مسدود نمیشود. هر کس دیگر مثل من میتواند هر چیزى بگوید مثلا:

من میتوانم در وبلاگى با عنوان سلامت هسته زرد الو که سرطان زا و سمى است را تقویت کننده مو معرفى کنم! جالب است بدانید حتى نمیدانم که این هسته سرطان زا هست یا نه. یا مثلا در ترکیباتى که به پرتقال جهت خوش رنگى اضافه میشود فلز سمى سرب وجود دارد.حال فرض کنید شخصى بر اساس شایعات و شنیده هاى به ظاهر معتبر خود را در وبسایت یا وبلاگش منتشر کند! کسى نتوانست جلوى مطلب من را بگیرد و تو آن را خواندى! پس مطالب اصلى را فقط از سایت هاى معتبر بگیرید.البته یادتان  نرود ویکیپدیا جزو وبسایت هاییست که اطلاعات آن توسط هر شخصى قابل تغییر و در نتیجه نا معتبر است. ضمنا  یادمان نرود که در تمامى تحقیقات داوران، اینترنت را منبع نمیشمرند و کسى که تحقیقى از ویکیپدیا گرفته  باشد از مرحله بعدى حذف میشود. منابع معتبر کتاب هاى الکترونیک  فروشگاه هاى معتبر مثل امازون، آى بوکز است.

نکته بعدى این است که ادرس سایت را درست وارد کنید.براى اطلاع از نشانى صحیح سایت آنرا به دقت یادداشت کنید یا به حافظه بسپرید. مثلا ادرس سایت بانک ها را در تبلیغ هاى تلویزیونى میتوانید بیابید! ضمنا در مواقعى که در گوگل اسم یک بانک ، یا مرکز خیلى معتبر مثل سازمان سنجش یا شرکت سامسونگ و اپل را جستجو کنید سایت اصلى را نشان میدهد البته این روش همیشه پاسخگو نیست و خیلى توصیه نمیشود. حواستان باشد درگاه پرداخت بامک ها با پروتوکل ( پیشوند) HTTPS باشند و ادرس دقیق باشد. از کلید مجازى هم استفاده کنید. حواستان باشد که اگر نرم افزار فیلمبردارى از صفحه را در صورت روت یا جیلبریک بودن گوشى در روى دستگاه خود نصب دارید، نباید از صفحه کلید لمسى یا مجازى استفاده کنید. در پایان یادتان نرود که دقیق اسم سایت هاى حساس را وارد کنید.

به امید سربلندى در زندگى و استفاده امن شما از دنیاى مجازى