با سلام! این مطلب با موضوعى متفاوت سر و کار دارد! ارزیابى اپل براى یک ایرانى و در سطح جهان. واقعا اپل براى ما چه کرده و اصلا کارمندان اپل چه میکنند؟




دوران تیم کوک دوران تغییر بود! اتفاقات خوب و بد. اما اکنون چه؟ واقعا اپل دارد چه میکند؟ 

از اى او اس هشت به بعد شروع میکنیم! جایى که مشکل اصلى شروع شد! بله! آیپد من در آپدیت به اى او اس هشت اسپیکرش از کار افتاد و تا اواخر این سرى اى او اس داشت با مشکلات صدا و یا پخش نشدن صدا دست و پنجه نرم میکرد! اینجا ابتداى کار لگ زدن در آیفون هاى پایین رده مثل 4s بود.

این ها همه با آن اسیب پذیرى هاى امنیتى اش گذشتند و رسیدیم به اى او اس 9. شاید به طرزى افتضاح ترین اى او اس ارائه شده! از همان اول با وجود بتا هاى عمومى، مشکل ها بسیار بودند و بسیار. اما با یک تفاوت! این بار حتى آیفون هاى جدید هم مشکل شدیدى با اى او اس جدید دارند.

حتى با وجود رفع باگهاى اندک، مشکلات اصلى همچنان پایدار هستند! کابوس شب شما جایى است که چند بار از طریق صفحه منو با کشیدن انگشت به پایین، به بخش سرچ بروید! ابتدا تعدادى لگ میبینیدو بس! اما این تازه ابتداى کار است! زین پس، بدون اینکه reduce motion را فعال کرده باشید تمامى انیمیشن هاى آیفون شما از کار مى افتد! بجز ترى دى تاچ! اکنون اگر بخواهید آیفون خود را قفل کنید، صفحه ابتدا خاموش، و دوباره روشن و دوباره خاموش میشود!

مضحک است وقتى بدانید در تمام چهار دستگاه اپلى من، این مشکلات رخ داده و گاهى حتى بخاطر عقب و جلو کردن ویدیو ها دستگاه قاطى میکند! حتى در نسخه چهارم بتاى 9.2در آیفون شش نیز همچنان مشکل لگ سرچ و انیمیشن و ویدیو را میبینم و تقریبا هیچ مشکلى حل نشده!

یادتان مى آید افت فریم در ترى دى تاچ آیفون هاى جدید؟ حتى در نسخه کوچکتر هم فریم به صورت کامل نیست! 

چطور میشود دستگاهى هزار دلارى، که مادرن کامبت رو به زیبایى غیر قابل وصف اجرا کند ولى نتواند سرچ و ترى دى تاچ را فول فریم انجام دهد!

علاوه بر این در هنگام تایپ سریع در ایپد خودم در هنگام مطلب گذاشتن براى این سایت، کیبورد تغییر رنگ میدهد و این تغییر رنگ ادامه دار است!

اما پس از از کار افتادن انیمیشن ها، روز به روز سرعت آیفون بسیار جدیدتان، کاهش میابد و هارد ریست هم چند روز میتواند ایت مشکل را رفع کند!

بعضى افراد هم میگویند در هنگام شارژ آیفونشان از کار افتاده که این مشکل نیز با هارد ریست رفع شد ام براى مدت موقت!

کافیست مدتى بگذرد تا تاچ آیدى شما دیگر مثل قبل قدرت تشخیص نداشته باشد و سرعتش مانند سرعت نسل قبلى ها شود!

این ها تنها بخشى از موارد بود و حالا جالب است بدانید مشکل دیگرى هم هست! آیپد پرو! آیپدى بدقواره که عمرباترى و صفحه نمایشش به پاى برادران کوچکترش نمیرسد. قیمتش بسیار گران است وسیستم عامل غیر حرفه اى در آن نصب شده که البته در دنیاى واقعى در برابر لپ تاپ هاى سه ملیونى، بسیار کم می آورد( این مقایسه به لحاظ قدرت پردازشى بود و جالب است بدانید یک آیپد پروى کامل، شش ملیون خرج بر میدارد!)

مشکلات ایرانى ها: حال به مشکلات بالا، error 1009 و could not be downloaded و ارور اپدیت را اضافه کنید! بدون زبان فارسى! بدون خدمات نقشه و سیرى در ایران،و به رسمیت نشناختن دولت ما.


براى یک شرکت هفتصد میلیاردى دلارى این مشکلات بسیار شایع، فقط مضحک است و مضحک و مضحک!

در حالى که در قسمت مک بوک پرو و ایر مشکلى نیست،مکبوک دوازده اینچى پر از مشکلات است! اما همچنان بهتر از اى او اس!


من هیچ خصومتى با اپل ندارم و همیشه مدیریت تیم کوک را بیشتر از جابز پسندیده ام اما اکنون این وضع غیر قابل تحمل است وقتى کارمندان اپل حتى به فیدبک من پاسخ نمیدهند و فقط به من میگویند تو یک ایرانى هستى و محکوم به توهین و تحقیر، آنگاه است که هر لحظه بیشتر از این شرکت نا امید میشوم!به تازگى برنامه هاى ایرانى و سیبچه مشکل دشاتند که البته اکنون سیببچه مانند قبل نیست و باید به این لیست ارور هاى ایرانسل در خصوص LTE را به شمار آوریم!(این مشکل از اپل بود و آنرا رفع کرد) فراموش نکنید که قابلیت جدید با نام wifi assisst را خاموش کنید زیرا حتى با ضعیف شدن اندک سیگنال وایفاى، من را نقره داغ کرد!


در اینصورت جدا ارزش ندارد چهار ملیون براى آیفونى بدهیم که با خود درگیر است.در هر حال اپل دو راه دارد! یا ما را به بازیچه نگیرد یا هر چه سریعتر ورشکست شود!