گرچه کمى عجیب به نظر میرسد اما اکنون انقدر شایعات را دیده ام و به واقعیت نزدیک شده اند که به جد تصمیم گرفتم در یک پست، تمامى شایعات چند ماه اخیر را به صورت کاملا مفید و مختصر در اختیارتان بگذارم. پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید. اکنون هم اطلاعات جدیدى به آن اضافه کردیم که با مراجعه به ادامه مطلب قادر به مطالعه آن خواهید بود!



پارسال هم شایعه تولید ایفون شش اینچى بود که البته حتى در سپتامبر سال گذشته میلادى به نتیجه نرسید و وجود خارجى پیدا نکرد. اما اکنون چطور؟ سایت هاى خبرى مختلف هر کدام اطلاعات مختلفى داده اند از نامش که قرار است 6c باشد یا 5SE. شک هایى هم درباره دوربین وجود دارد! یک دوربین 12 مگاپیکسلى یا هشت مگاپیکسل؟ و بسیارى موارد دیگر همچون صفحه نمایش چهار اینچى بدنه فلزى و قیمت560$. اما کدام موارد محتمل تر است؟ از نظر من چون اپل از پسوند C نتیجه خوبى نگرفته و ذهنیت خوبى هم در مورد این پسوند در ذهن کاربران وجود ندارد، و علاوه بر آن صفحه نمایش چهار اینچى دارد که هم اندازه آیفون پنج اس است، نام آن احتمالا 5SE است (شاید E به معناى enhance یا بهبود یافتگى در نسخه آیفون فایو اس باشد؛شاید هم نامش آیفون 5E باشد چون نام پیشنهاد شده بیش از طولانى است. ضمنا با ویدیویى که اخیرا منتشر شده و در ادامه قابل مشاهده است، بدنه فلزى اجازه رنگارنگ بودن به این دستگاه را نمیدهد،چون فلز خیلى سخت رنگ هاى مختلف به خود میگیرد و از انجایى که پسوند C معنى cheap نبود و به معناى colorful یا رنگارنگ بود، این پسوند سى، کاملا دور از انتظار خواهد بود). ضمنا به نظر من در این دستگاه از touch id نسل دوم بهره گرفته میشود که هم دقیقتر و هم بسیار سریعتر از نسل اول ( در آیفون شش و آیفون فایو اس) است. طبق سنت اپل در آیپاد تاچ نسل ششم، به جاى یک چیپ A8 از یک چیپ A9 ضعیف در حدود قدرت A8 آیفون شش و شش پلاس  بهره خواهد برد. که بهینه تر است و عمر باترى بهترى را به ارمغان مى آورد. توجه شود که در آیپاد تاچ نسل ششم از یک چیپ A8 در حدود قدرت A7 آیفون فایو اس بهره برد که بهینه تر از نسل قبلى خود است. براى این دستگاه رم 1.2 گیگ را پیشنهاد داده اند که با توجه به رزولوشن کمتر وتمایل کمتر براى بازى کاملا کافى به نظر میرسد این مقدار رم از مدل بکار برده شده در آیفون شش پلاس بیشتر است. در خصوص دوربین نمیتوانم نظرى بدهم و در خصوص ترى دى تاچ هم وضعیت به همین شکل مبهم است. نکته مهم این است که این آیفون به طور قطع قرار نیست در حد و اندازه آیفون شش اس و شش اس پلاس ظاهر شود و بین جدیترین نسل یعنى شش اس و نسل قبل یعنى آیفون شش قرار میگیرد. پس دوربین ممکن است بهتر از آیفون شش و ضعیفتر از آیفون شش اس باشد. 

در ادامه ویدیویى منتسب به این آیفون منتشر شده که دیدن آن خارج از لطف نیست و این ویدیو حضور رنگ رز گلد را تایید نمیکند که البته به احتمال زیاد وجود خواهد داشت.


براى مشاهده یا دانلود این ویدیوى شایعه از آپارات اینجا کلیک کنید. ( ویدیو از زومیت است)


بروزرسانى:

اخیرا عکس جدیدى منتشر شده که آیفون جدید چهار اینچى را در کنار یک آیفون فایو نشان میدهد که بسیار به واقعیت نزدیک است. در خصوص نامگذارى هم ممکن است SE نشانه special edition باشد. گفته ها حاکى از آن است که این دستگاه از چیپ هاى A8 و M8 قدرت میگیرد و قابلیت هاى لایو فوتو و 3D touchدر این دستگاه موجود خواهد بود.



هرگونه کپى بردارى بدون ذکر منبع کاملا دزدى مطلب به حساب آورده میشود. در ضمن کپى بردارى با ذکر دقیق نام یا لینک منبع، مانعى ندارد.