ساختن یه قلم استایلوس ظرفیتى( خازنى) براى صفحه لمسى خازنى کار ساده اى به نظر نمى آید و بسیارى خرید نسخه هاى بسیار گران قیمت آنرا سر لوحه کار خود قرار میدهند.اما در این مطلب نحوه ساختن قلم لمسى براى آیپد آیفون یا سایر صفحه هاى لمسى خازنى(بیشتر آنها) را آموزش میدهیم! ادامه مطلب جایى است که آموزش ساده و چند دقیقه اى در آن ثبت شده!



خوب در ابتدا مراحل را بازگویى میکنم.توجه شود اگر جنس فوم شما زیاد خود هادى نباشد بنابراین به فوم مقدارى آب بزنید، به طورى که صفحه خیلى خیس نشود.


مواد و وسایل مورد نیاز: یک سیم بدون روکش(ترجیحا یک رشته اى)-لوله خودکار تو خالى-ماده خود هادى مثل فوم(اسفنج زرد رنگ که ابر نیز نامیده مى شود)

*توجه:اگر یک خودکار با بدنه تمام فلزى دارید به سیم بدون روکش نیاز ندارید.

حال طبق مراحل پیش بروید:(روش اول)

اول از همه سیمى با طول سه برابر لوله خودکار تهیه کنید. حال تکه اى ریز، فوم که هم بتواند وارد لوله خودکار شود و هم به آن وارد نشود(به طور کامل آن هم در زمان وارد کردن فشار)

فوم نوک قلم شماست و باید مقدارى سیم دور آن بچرخانید تا فوم و سیم در دسترس هم باشند! حالا سیم را در طول لوله خودکار ببرید و از سمت دیگر بیرون آورید سپس آنرا در به دور قسمت خارجى لوله خودکار بپیچانید! پیشنهاد میکنیم که تراکم پیچش سیم بیشتر در نقاطى باشد که دست شما در آن قسمت از بدنه لوله خودکار قرار میگیرد.


براى استحکام بیشتر به آن قسمت هایى از سیم که با دست شما اتصال زیادى ندارد چسب بزنید و براى استحکام نوک قلم آن قسمت که با صفحه لمسى ارتباط ندارد را چسب بزنید. حال قلم شما حاضر است.


روش دوم: نیازى به سیم ندارید! لوله خودکار را از قسمت هایى که در دست میگیرید سوراخ کنید( از دو طرف یا چند طرف) حال تکه نسبتا بزرگ فوم را از لوله خودکار وارد کرده و از حفره ها بیرون آورید تا دستتان با فوم و فوم با صفحه لمسى در تماس باشد 


روش سوم: تنها لازم است تگه بزرگى فوم را از لوله خودکار وارد کرده و قلم استایلوس شما حاضر است، خودکار شما باید تمام فلزى و مرغوب باشد! احتمال موفقیت روش اول از دوم و روش دوم از سوم بیشتر است.


امیدوارم مطلب مفید باشه و چرخ استایلوستون واستون بچرخه.