اینکه یک گوشى موبایل پر از امکانات و برنامه و بازى و دوربین عالى و قدرت بى نظیر داشته باشیم اما باترى لنگ بزنه اصلا جالب نیست! چیزى که در مورد آیفون ها خیلى بیشتر تو چشم میاد! تو مطلب امروز سعى کردیم راه یى رو نشون بدیم که باعث میشه آیفونتون کمتر باترى مصرف کنه! ادامه مطلب رو کلیک کنید و بعد از اون بیشتر از آیفونتون لذت ببرید.



یکى از پر مصرف ترین بخش هاى یه گوشى موبایل بعد از موتور گرافیکى، صفحه نمایشه اونه! حالا فکر کنید بجاى تولید اون همه طیف رنگى، صفحه نمایش سیاه وسفید بشه! خوب تو صفحه نمایش ال سى دى تاثیرش کمتره اما به هر حال اثر خودش رو میگذاره بخصوص این که تنوع هم هست! براى سیاه سفید کردن رنگ صفحه نمایش به آدرس زیر در تنظیمات بروید.

General>>accessebility>>grayscale

حال براى غیر فعال کردن نیز آنرا خاموش کنید.


راه دیگر خاموش کردن بلوتوث و ایر دراپ است، اگر در جایى هم هستید که اصلا به وایفاى دسترسى ندارید وایفاى را خاموش کنید اما زیاد وسواس به خرج ندهید. آیفون هاى فایو اس و سیکس انقدر هوشمند هستند که در زمانى که تحرک گوشى شما کم است کمتر انرژى خود را براى پیدا کردن وایفاى به خرج دهند. اما اگر اتصال همیشگى به وایفاى دارید و میانه خوب و دائمى با سلولار ندارید در ادرس زیر حتما آنرا خاموش کنید.فراموش نکنید که هات اسپات با وایفاى نیز خود باترى را به زانو در مى آورد.

Setting>>cellular>>cellular data


اما راه دیگر خاموش کردن به روز رسانى برنامه ها در پشت صحنه است یعنى زمانى که با آن کار نمیکنید.در ادرس زیر آنرا حتما خاموش کنید شدیدا توصیه مى شود.

Setting>>general>>background app refreshing


اگر به جى پى اس و اطلاعات مکانى نیاز ندارید فراموش نکنید که حتما آنرا در آدرس زیر خاموش نمایید.

Setting>>privacy>>location services

البته این قابلیت نیز هست که فقط در زمان استفاده یا بعضى برنامه ها از آن استفاده کنند.

اگر هم از سیمکارت استفاده همیشگى ندارید دستگاه خود را در حالت هواپیما قرار دهید و وایفاى را روشن کنید

آى او اس نه: در نسخه بعدى اى او اس در زمانى که باترى کمى دارید یا قصد دارید باترى کمترى مصرف شود آنرا در حالت ذخیره بگذارید.

 

امیدوارم همیشه باترى هاتون سر حال باشن و مطلب منم مفید بوده باشه!